Dzień 1
Wycieczka została zorganizowana przez moderatora projektu – Politechnikę Gdańską. Dyrektor szkoły oddelegował na ten edukacyjno-integracyjny wyjazd 3 opiekunów.
Zebraliśmy się przed szkołą o godz. 8.00. Czas jazdy z Czeczewa do Warszawy trwał około 7 godzin, wliczając przerwy. Po drodze odwiedziliśmy miejsce bardzo ważne dla każdego Polaka, czyli Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie trwało 2 godziny. Jest to
naprawdę zapierające dech w piersiach miejsce. Muzeum stanowi wyraz hołdu
wobec tych, którzy odważyli się wystąpić zbrojnie przeciwko wojskom niemieckim, okupującym stolicę.
Ekspozycja przedstawia walkę i codzienność powstania na tle okupacji, poprzez ukazanie złożonej sytuacji międzynarodowej, aż po powojenny terror komunistyczny i losy powstańców w PRL. Wieczorem przyjechaliśmy do miejsca, w którym mieliśmy nocować. Zakwaterowaliśmy się w Międzynarodowym Schronis  Młodzieżowym w Warszawie, następnie udaliśmy się na obiadokolację. W godzinach od 20.00 do 22.00 była dyskoteka, wszyscy świetnie się bawili.

{joomplucat:49 limit=1|columns=1|ordering=random}

Dzień 2
Pobudka około godziny 7.00, pakowanie, chwilę później o godzinie 8.00
było śniadanie i wykwaterowanie.
W godzinach porannych udaliśmy się do głównego celu naszej wycieczki – Centrum Nauki Kopernik. Znajduje się tam około 340 interaktywnych eksponatów, tzn. stanowisk doświadczalnych lub urządzeń, przy pomocy których goście Centrum przeprowadzają doświadczenia, obserwują zjawiska. Wystawa wywołuje emocje, inspiruje, skłania do refleksji. Jej podstawowym celem jest dostarczanie naukowej pożywki dla rozwijania wyobraźni, impulsów do zdobywania wiedzy. Wielu z nas widziało tego typu miejsce po raz pierwszy w życiu. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie. Ze szczytu tego budynku widzieliśmy piękną panoramę Warszawy.
Była to ostatnia atrakcja tego dnia. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Po drodze zjedliśmy obiad. Do Czeczewa wróciliśmy około godziny 19.30.
Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana. Najbardziej podobało mi się w Centrum Nauki Kopernik. Warto, aby każdy odwiedził to miejsce i spojrzał na naukę z innej perspektywy. Mam nadzieję , że jeszcze kiedyś odwiedzę Warszawę.