Pięcioro uczniów z naszej szkoły, którzy uczą się języka kaszubskiego, zostali zaproszeni na wycieczkę po Kaszubach. Organizatorem wyjazdu było Stowarzyszenie na Rzecz Kultury Kaszubskiej „Na Skraju” a odbył się on 5 października 2011 roku
Wyjechaliśmy ok. 9.15 z przystanku autobusowego w Przodkowie. Naszym opiekunem była pani Lucyna Reiter-Szczygieł. Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy był Dworek Wybickich w Sikorzynie. Niepozorny domek, ukryty wśród ponad stuletnich drzew, okazał się pięknym XVII wiecznym dworkiem. Z ciekawością i wielkim zainteresowaniem wsłuchiwaliśmy się w historię tego miejsca opowiadaną przez panią przewodnik. Chyba wszyscy byliśmy zdumieni i zachwyceni zgromadzonymi tu przez obecnego właściciela dworku pana Leszka Zakrzewskiego, eksponatami. Okazało się, że dworek jest w ciągłym remoncie. Jedynymi eksponatami pochodzącymi z tego miejsca były piece kaflowe. Pozostałe eksponaty i całe wyposażenie dworku pochodzą z różnych zakątków Pomorza.

{joomplucat:54 limit=1|columns=1|ordering=random}

Na terenie dworku znajdował się duży park, a w nim także „roślinny labirynt”, chyba największy taki na Kaszubach. Każdy z nas był ciekawy, co znajduje się w środku tego tajemnicze miejsca. Gdy już dotarliśmy do celu okazało się, że jest tam, ukryta wśród wysokich iglaków mała wieżyczka widokowa, po wejściu, na którą obejrzeliśmy panoramę Sikorzyna.
Kolejnym punktem wycieczki był Ogród Botaniczny w Gołubiu. Oglądaliśmy tu wiele gatunków roślin pochodzących z różnych zakątków Polski i świata. Dowiedzieliśmy się o nich wielu ciekawych informacji.
Następnie pojechaliśmy na punkt widokowy „Jastrzębia Góra” w Ostrzycach. Gdy już wspięliśmy się na jej szczyt zauroczyły nas piękne widoki kaszubskich jezior, pagórków i lasów.
Na koniec wycieczki pojechaliśmy do pizzerii w Kczewie, gdzie zjedliśmy pyszną pizzę i lody. Do domu wróciliśmy ok. 15.30. Bardzo dziękujemy organizatorom za umożliwienie nam odkrycia kolejnych ciekawych miejsc na Kaszubach.
Według nas ta wycieczka była bardzo ciekawa i interesująca, ponieważ dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy oraz było bardzo wesoło .

Sandra Leman kl. I Gim., W.Krauza, A.Okuniewska, A.Sypion klasa VI

Serdeczne podziękowania, dla pani Mirosławy Leman, za pomoc w transporcie uczniów.