29 maja 2014r. jako uczniowie klas IV-VI Zespołu Szkół w Czeczewie, wspólnie z nauczycielami, udaliśmy się na wycieczkę Szlakiem Piastowskim. Podążaliśmy autokarem w wesołej atmosferze. Po dotarciu do Żnina, kolejką wąskotorową udaliśmy się do Wenecji. Tam zwiedziliśmy Muzeum Kolejki Wąskotorowej oraz zobaczyliśmy ruiny zamku.   Kolejnym przystankiem naszej wędrówki był Biskupin, gdzie zwiedziliśmy jeden z najciekawszych w Europie skansenów archeologicznych. Dowiedzieliśmy się, że osada obronna kultury łużyckiej istniała tu już 2,5 tysiąca lat temu. Wzniesiona z drewna bez jednego gwoździa powstała na wyspie Jeziora Biskupińskiego. Mieszkało tu około 1000 osób. Z Biskupina pojechaliśmy do Gniezna – pierwszej stolicy Polski. Zobaczyliśmy tam Archikatedrę, w której przez trzy stulecia odbywały się koronacje władców Polski. Duże wrażenie zrobiły na nas słynne romańskie drzwi, które przedstawiają dzieje życia i męczeńskiej śmierci św. Wojciecha. Zmęczeni udaliśmy się do hotelu, gdzie po kolacji w cudowny sposób odzyskaliśmy siły. Nocowanie poza domem dla wielu było dużą atrakcją. Noc minęła bardzo szybko, niektórzy nie mogli spać już o 4.20. Po śniadaniu wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy stolicę Wielkopolski – Poznań. Zobaczyliśmy najstarszą część miasta – Ostrów Tumski, nad którym górują gotyckie wieże katedry. Zwiedziliśmy katedrę oraz podziemia, gdzie widzieliśmy groby  pierwszych  władców Polski: Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Następnie spacerowaliśmy  uliczkami Starego Miasta. Odwiedziliśmy Stary Rynek, pośrodku którego wznosi się jeden z najpiękniejszych renesansowych ratuszy. Na wieży ratuszowej zobaczyliśmy słynne poznańskie koziołki.  Po południu odpoczywaliśmy nad Jeziorem Maltańskim – sztucznym jeziorze z jednym z najnowocześniejszych torów regatowych w Europie oraz Centrum Sportowo-Rekreacyjnym. Przejazd kolejką górską, saneczkami i zjazd na pontonach dostarczył nam wielu wrażeń. Około godziny 17.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. W Czeczewie byliśmy o godzinie 22.30, na parkingu już czekali na nas stęsknieni Rodzice.

Miejsca, które odwiedziliśmy znaliśmy z lekcji historii, ale zobaczyć je na własne oczy to zupełnie co innego. Ta żywa lekcja historii na długo pozostanie w naszej pamięci.

Paulina Giebień, Emilia Kreft, Monika Kaleta

uczennice klasy V

Kilka refleksji uczniów

Na wycieczce najbardziej podobały mi się poznańskie koziołki. Wyglądały zupełnie inaczej niż je sobie wyobrażałem. Bardzo podobał mi się kościół jezuicki w Poznaniu, który był pięknie zdobiony. Największe atrakcje były na Malcie, ponieważ tam jeździliśmy kolejką górską i na saneczkach.

Mateusz Toporek  kl. IV

Najbardziej w pamięci utkwiły mi zjazdy na saneczkach i podróż kolejką górską. Podobały mi się   koziołki w Poznaniu. Piękny był też kościół jezuitów, w którym sufit wyglądał jak kopuła. Wycieczkę wspominam bardzo mile i długo jej nie zapomnę.

Michał Klinkusch kl IV

W Poznaniu duże wrażenie wywarła na mnie piękna katedra. Interesujący był też pokaz koziołków.  Najfajniej  było na Malcie, gdzie jeździłam  kolejką górską.

Wiktoria Pranczk kl.IV

Na wycieczce bardzo mi się podobało, zwiedziłem dwie katedry w Gnieźnie i Poznaniu, widziałem drzwi gnieźnieńskie, jechałem kolejką wąskotorową. Dobrze bawiłem się na Malcie, zjeżdżałem na pontonach, saneczkach i kolejką górską.

Grzegorz Krenc kl. V

Wycieczka była fantastyczna, gdyż zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Najbardziej podobało mi się na Malcie, bowiem spotkały nas tam niezapomniane atrakcje. Ciekawym miejscem była też katedra w Gnieźnie z pięknymi drzwiami przedstawiającymi żywot św. Wojciecha.