Wycieczka szkolna do Wrocławia, Pragi oraz Kudowy Zdroju odbyła się w dniach 23- 27 maja 2016r. Brali w niej udział uczniowie Zespołu Szkół w Czeczewie. Łącznie ponad 40 uczniów. Kierownikiem wycieczki była Pani Joanna Groth.

Z Czeczewa wyjechaliśmy autokarem o godzinie 22.00. Po ośmiu godzinach dotarliśmy do Wrocławia. Na miejscu zwiedzaliśmy z przewodnikiem Kościół Najświętszej Marii Panny na Piasku. W środku było dużo kolorowych witraży. Przed kościołem stał pomnik metropolity wrocławskiego kardynała Bolesława Kominka, a przed nim można było dostrzec orędzie pojednania. Po wyjściu z kościoła zdecydowaliśmy się na spacer mostem Tumskim, na którym były kłódki, zawieszone przez zakochanych. Widzieliśmy także pomnik św. Jana Nepomucena. Następnie byliśmy w gotyckiej katedrze św. Jana Chrzciciela. Po zwiedzeniu kościoła poszliśmy na rynek, gdzie stała Fontanna Zdrój- wykonana ze szkła. We Wrocławiu szukaliśmy też krasnali, znaleźliśmy tylko dwunastu z trzydziestu. Po południu udaliśmy się na obiad. Był też czas na zakupy. Potem wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy do hotelu.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Kudowy Zdroju, by zwiedzić Kaplicę Czaszek, w której znajdowały się piszczele i czaszki ułożone warstwami przy ścianach kaplicy. Po wyjściu z kaplicy mieliśmy chwilę na zakupienie pamiątek. Następnie pojechaliśmy w Góry Stołowe. Duże wrażenie zrobiły na nas schody liczące 667 stopni. Po drodze widzieliśmy skały, które miały różne kształty. Przechodząc przez głębokie wąwozy, dotarliśmy do Piekiełka i Diabelskiej Kuchni. Było tam bardzo mokro i miejscami znajdował się śnieg. Po tak wyczerpującej wspinaczce marzyliśmy, by odpocząć w miejscu naszego zakwaterowania.

W czwartek śniadanie było o godzinie 6.30. Po niespełna godzinie wyruszyliśmy do Pragi. Po przybyciu na miejsce poszliśmy do Muzeum Miniatur, gdzie było dużo miniaturowych obrazków, które miały wymiary 2 na 3 mm. Były tam również takie eksponaty jak posągi czy rowery na włosku. Po wyjściu z muzeum Pani przewodnik opowiedziała nam ciekawą legendę o Bramie Kluski i zaprowadziła nas do Katedry św. Wita, która była bardzo duża i interesująca. Następnie ruszyliśmy do ogrodów Wallensteina. Znajdowały się w nim piękne pawie . Tego dnia mogliśmy podziwiać cudowną panoramę Pragi. Z kolei po zjedzeniu obiadokolacji, pojechaliśmy na pokaz fontann krzyżykowych, który zaczynał się o godzinie 20.00. Do Willi Alfa- miejsca naszego zakwaterowania, wróciliśmy około godziny 23.00.

W piątkowy poranek zjedliśmy śniadanie, po czym wykwaterowaliśmy się. Tego dnia zwiedziliśmy Muzeum Górnictwa w Nowej Rudzie. Tam przejechaliśmy się podziemną kolejką. Następnie zwiedziliśmy Twierdzę Srebrna Góra. Do domów wróciliśmy około 1.30 w nocy.

Był to bardzo udany wyjazd, o którym będziemy długo pamiętać.