23 maja br. o godzinie 8:15 uczniowie klasy Va, Vb i IV autobusem pojechali na wycieczkę do Gdańska. W planie wycieczki było zwiedzanie Gdańska szlakami legend gdańskich. Po przyjeździe na miejsce poszliśmy na plażę gdzie czekał już na nas pan przewodnik. Następnie udaliśmy się na Westerplatte po drodze czytając różne informacje na temat II wojny światowej. W czasie spaceru zatrzymaliśmy się w pewnym miejscu gdzie można było zobaczyć broń, hełmy i pojazdy, które służyły żołnierzom
w czasie wojny. Gdy dotarliśmy na plac przy Westerplatte było już około 12. Tam pan przewodnik opowiedział nam troszkę o tym miejscu. W drodze powrotnej do autobusu mieliśmy czas na zakup pamiątek. Jadąc autobusem oglądaliśmy Gdańsk i słuchaliśmy opowieści pana przewodnika, który chyba o tym mieście wie prawie wszystko. Kolejnym punktem wycieczki było przejście się ulicą Długi Targ i posłuchanie kilku legend, związanych z tym miejscem. Przy jednej z kamieniczek zatrzymaliśmy się na chwilę by zobaczyć słynącą z legendy „Panienkę z okienka”. Widzieliśmy również pomnik Neptuna. Pogoda tego dnia była piękna, więc znaleźliśmy czas by pójść również na lody. Na zakończenie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego. Tam po zakupieniu biletów udaliśmy się na wieżę widokową. Droga po schodach była długa i dość wyczerpująca. Jednak daliśmy radę i doszliśmy na samą górę. Widok był niesamowity. Z tego miejsca mogliśmy zobaczyć cały Gdańsk. To był ostatni punkt naszej wycieczki. Po chwili odpoczynku w kościele ruszyliśmy w drogę powrotną do autobusu a następnie do szkoły.

Ta wycieczka do Gdańska była bardzo ciekawą wycieczką. Wyjazd był sponsorowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły w Czeczewie. Do szkoły wróciliśmy zmęczeni ale bardzo zadowoleni i większość z nas mówiła, że na pewno jeszcze raz tam pojedzie.