W dniach 23-26.05.2018 r. uczniowie naszej szkoły, nauczyciele oraz rodzice udali się na wycieczkę „Śladami Jana Pawła II”.

Poniżej prezentujemy dziennik podróży napisany przez uczestników wycieczki, uczniów kl. VI a.

Dzień 1

Wyjechaliśmy z Czeczewa o  godz. 6  i udaliśmy się w stronę Krakowa.
Po drodze zatrzymywaliśmy się kilka razy na stacjach benzynowych. W czasie podróży oglądaliśmy bajki z telewizora zamieszczonego w autobusie. Cała podróż trwała 8 godz. Nasz pobyt w Krakowie rozpoczęliśmy od zwiedzania sanktuarium Jana Pawła II w Łagiewnikach. Naszą uwagę zwróciła sutanna na której były krople krwi papieża, który ucierpiał podczas zamachu na jego życie. Następnie udaliśmy się do sanktuarium św. Faustyny gdzie przewodniczką była siostra zakonna, która pokazała nam pokój gdzie przebywała św. Faustyna. Później udaliśmy się do hotelu.

Anna

Dzień 2

Wszyscy wstaliśmy o godz. 7.00. Ten dzień zapowiadał się bardzo atrakcyjnie. Po śniadaniu wyruszyliśmy do centrum Krakowa. Świeciło piękne słońce.
W centrum Krakowa czekała na nas przewodniczka. Zwiedzanie
Krakowa zaczęliśmy od spotkania ze Smokiem Wawelskim. Jak przystało na Smoka – ział ogniem. Następnie zwiedziliśmy zamek Królewski na Wzgórzu Wawelskim oraz Katedrę – dawniej miejsce koronacji królów Polski – dziś miejsce ich wiecznego spoczynku. Są tutaj również pochowani wielcy Polacy m.in. Adam Mickiewicz i Juliusz Słowacki. Następnie byliśmy na rynku głównym w Krakowie, gdzie zachwyciły nas Sukiennice, Kościół Mariacki i znajdujący się w nim ołtarz Wita Stwosza.  O godz. 12.00 wysłuchaliśmy hejnału z wieży Mariackiej i pozdrowiliśmy pana trębacza. Trębacz zauważył to i też nas pozdrowił. Potem byliśmy w aquaparku. Było super. O 17.30 pojechaliśmy do hotelu na obiadokolację. Następnie mieliśmy czas wolny.

Małgorzata

Dzień 3

Wszyscy wstali o 7.00, zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się w dalszą podróż. O 8.30 dotarliśmy do klasztoru w Kalwarii Zebrzydowskiej. Tutaj przewodnikiem był ksiądz, któremu w podziękowaniu za przybliżenie historii tego miejsca zaśpiewaliśmy hymn naszej szkoły. Następnie pojechaliśmy do Wadowic gdzie zwiedziliśmy muzeum Jana Pawła II. Tutaj również udaliśmy się do cukierni na kremówki. Wszyscy uczestnicy wycieczki w Wadowicach kupili wiele pamiątek. Następnym etapem naszej wycieczki była Częstochowa.

Julia

Dzień 4

W czwarty i ostatni dzień naszej wycieczki od samego rana siedziały we mnie duże emocje.

Byłam podekscytowana tym co się za chwilę wydarzy. Miałam zobaczyć obraz Matki Boskiej Częstochowskiej.

Czarna Madonna jak mówi legenda, została namalowana przez Świętego Łukasza Ewangelistę, na fragmentach stołu, przy którym posiłki spożywała Święta Rodzina. Nie mogłam uwierzyć, że zobaczę miejsce w którym był Jan Paweł II, syn polskiej ziemi, gdzie modlił się przed obrazem Madonny podczas historycznej wizyty w 1979 r. Papież odbył jeszcze dwie pielgrzymki do Matki Boskiej Częstochowskiej w: 1983 r. i w 1991 r. Podczas porannej mszy świętej siedziałam bardzo blisko ołtarza co było dla mnie wielkim przeżyciem. Po mszy świętej zwiedziliśmy kościół św. Barbary. Przed wyjazdem do domu zakupiliśmy pamiątki związane z Częstochową. Bardzo podobała mi się cała wycieczka i szkoda, że tak szybko minęła. Już nie mogę  doczekać się następnych takich wycieczek.