Oceny z zachowania
2. Ocenę z zachowania ustala się według następującej skali :
-
-wzorowe,
-
-bardzo dobre,
-
-dobre,
-
-poprawne,
-
-nieodpowiednie,
-
-naganne.
3. Ocenę z zachowania śródroczną i końcoworoczną ustala wychowawca po wcześniejszej konsultacji z nauczycielami, uczniami z klasy, opiekunem Samorządu Uczniowskiego. Podstawą wystawienia oceny z zachowania jest suma punktów uzyskanych przez ucznia:
wzorowe- 200 p. i więcej
bardzo dobre- od 130 p. do 199 p.
dobre- od 80 p. do 129 p.
poprawne- od 0 p. do 79 p.
nieodpowiednie- od – 1 p. do – 100 p.
naganne- poniżej – 100 p. (lub za poważne przewinienia)
3. Przy ustaleniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie albo na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
4. Za punkt wyjścia przyjęto „kredyt” 100 punktów, które otrzymuje każdy uczeń na początku semestru. Jest on równoznaczny z oceną dobrą z zachowania.
5. Uczeń nie może uzyskać oceny wzorowej z zachowania mimo zdobycia co najmniej 200 p., jeśli otrzyma więcej niż 10 p. ujemnych.
6. Uczeń nie może uzyskać bardzo dobrej z zachowania mimo zdobycia 130 i więcej punktów, w przypadku gdy otrzyma więcej niż 30 p. ujemnych.
7. Uczeń nie może uzyskać oceny dobrej z zachowania mimo uzyskanych 80 i więcej punktów, w przypadku gdy otrzyma ponad 80 punktów ujemnych.
8. Punkty uzyskane przez uczniów za nieusprawiedliwione godziny i spóźnienia w danym miesiącu, podliczane są do 10 dnia następnego miesiąca.
9. Ocena z zachowania wystawiona przez wychowawcę jest ostateczna.
10. Ocena z zachowania nie może mieć wpływu na ocenę z zajęć edukacyjnych.
11. Ocena na świadectwo (ocena końcoworoczna) jest wystawiana na podstawie punktów, które są średnią arytmetyczną punktów z I i II semestru w danym roku szkolnym. Zasada ta dotyczy również sumowania ujemnych punktów z zachowania, które uczeń otrzymał w obu semestrach. W szczególnych przypadkach decyzję o ostatecznej ocenie podejmuje wychowawca.
12. Ocena na świadectwo ukończenia szkoły (ocena końcoworoczna w klasie VIII) jest wystawiana na podstawie punktów, które są średnią arytmetyczną punktów z I i II semestru w danym roku szkolnym. Wpływ na ocenę końcoworoczną w klasie VIII może mieć średnia arytmetyczna punktów z I i II semestru w klasie VI i VII, jeśli działa ona na korzyść ucznia.
§ 49
Zasady przyznawania punktów z zachowania:
I Życie szkoły
|
Zachowanie pozytywne |
Punkty |
Częstotliwość uwag |
Zachowanie negatywne |
Punkty (-) |
Częstotliwość uwag |
1 |
Udział w konkursach, olimpiadach i zawodach |
5-50 |
Każdorazowo (w zależności od stopnia zaangażowania) |
|
|
|
2 |
Reprezentowanie szkoły w różnych przedsięwzięciach (np. sztandar) |
10 15 20 |
Każdorazowo (w zależności od stopnia zaangażowania) |
|
|
|
3 |
Aktywna praca w długoterminowych przedsięwzięciach |
20 30 50 |
Po zakończeniu działań (w zależności od stopnia zaangażowania) |
|
|
|
4 |
Udział w Życiu kulturalnym szkoły (np. udział w apelach, teatrzyki) |
10 15 |
Każdorazowo (w zależności od stopnia zaangażowania) |
|
|
|
5 |
Aktywna praca w SU, praca na rzecz społeczności szkolnej |
10 20 30 |
Raz w semestrze |
|
|
|
6 |
Aktywna praca w SK, praca na rzecz klasy |
10 15 20 |
Raz w semestrze |
Niewywiązy-wanie się z podjętych działań |
5 10 15 20 |
|
7 |
Postawa koleżeńska w szkole i klasie |
10 20 |
Raz w semestrze |
|
|
|
8 |
Dbanie o wystrój szkoły, klasy. Praca na rzecz szkoły. |
5 10 |
Każdorazowo (w zależności od stopnia zaangażowania) |
Niszczenie, dewastowanie mienia szkoły i własności kolegów |
10 20 30 |
W uzasadnionych sytuacjach |
9 |
Udział w zajęciach dodatkowych (systematyczność i zaangażowanie) |
10 20 |
Raz w semestrze |
|
|
|
II Postawa prospołeczna
1 |
Wolontariat |
10 15 20 |
Każdorazowo (w zależności od stopnia zaangażowania) |
|
|
|
2 |
Udział w wycieczkach edukacyjnych |
10 5 |
|
|
|
|
III Przestrzeganie regulaminów szkoły
1 |
Frekwencja |
25 20 |
Raz w semestrze 100% 99%-95% (max. 30 godz. nieobecności usprawiedliwionej 0 godzin nieuspraw.) |
Nieuspraw. Nieobecność na lekcji- wynikająca z usprawiedliw.całodziennej nieobecności niezgodnie z zasadami (np. nieterminowe |
3 |
Za każdą godz. lekcyjną |
2 |
Punktualność |
10 |
Raz w semestrze (O spóźnień nieusprawiedliw.) |
Spóźnienia (nieuspraw.) |
2 |
Za każde spóźnienie nieusprawiedliwione |
3 |
|
|
|
Przeszkadza- nie na lekcji lub manife- stowanie akceptacji złego zachowania |
5 10 15 |
Każdorazowo Przy notorycznym lub wielokrotnym przeszkadzaniu. Również uwaga w dzienniku do rodziców |
4 |
|
|
|
Lekceważenie poleceń nauczycieli i pracowników szkoły. Niekulturalne zachowanie w stosunku do nauczycieli i pracowników szkoły |
10 20 |
Każdorazowo |
5 |
|
|
|
Korzystanie z telefonu komórko- wego lub innych multimedial- nych urządzeń elektroni- cznych w trakcie lekcji lub innych zajęć dydakty- cznych |
5 10 |
Każdorazowo |
6 |
|
|
|
Brak obuwia zamiennego |
5 |
Za każdy dzień |
7 |
|
|
|
Brak stroju galowego na uroczy- stościach szkolnych |
10 |
Każdorazowo |
8 |
|
|
|
Niestosowny, nieestetyczny, niewłaściwy strój na zajęciach dydakty- cznych; rażąco niestosowny, wyzywający strój na zaj. szkolnych |
5
10 |
Za każdy dzień
Za każdy dzień |
9 |
|
|
|
Samowolne opuszczanie szkoły, poje- dyncze nieuspra- wiedliwione nieobecności w czasie zajęć- wagary |
5 |
Za każdą godzinę wagarów |
10 |
|
|
|
Samowolne oddalanie się od grupy w trakcie wycieczek |
50 |
Każdorazowo |
11 |
|
|
|
Posiadanie, palenie papierosów, e- papierosów oraz zażywanie tabaki na terenie szkoły oraz podczas zajęć organizo- wanych przez szkołę |
30 |
Każdorazowo |
12 |
|
|
|
Posiadanie, spożywaniealkoholu na terenie szkoły podczas zajęć organizowa- nych przez szkołę |
150 |
Każdorazowo |
13 |
|
|
|
Zażywanie, posiadanie, rozprowa- dzanie środków psychoakty- wnych oraz nakłanianie do ich spożywania na terenie szkoły podczas zajęć organizowa- nych przez szkołę |
150 300 |
Każdorazowo |
14 |
|
|
|
Agresywne zachowanie |
30 60 |
Każdorazowo |
15 |
|
|
|
Używanie wulgaryzmów |
10 30 50 |
Każdorazowo |
16 |
|
|
|
Szkalowanie imienia szkoły, pracowników szkoły, koleżanek i kolegów (także w Internecie) |
20 50 100 |
Każdorazowo |
IV Inne
1 |
Przygotowa- nie i prowa- dzenie lekcji wycho- wawczych |
10 |
Każdorazowo |
|
|
|
2 |
Pomoc w przygotowa- niu zajęć |
5 10 15 |
(Raz w semestrze) W uzasa- dnionych sytuacjach |
Fałszowanie dokumentów, zwolnień, oszukiwanie, plagiat |
10 30 50 |
W uzasadnio- nych sytuacjach |
3 |
Do dyspozycji wychowawcy (także za pochwały wy- chowawcy) |
5 10 15 20 25 |
Według uznania wychowawcy |
Do dyspozycji wychowawcy ( także za upomnienia i nagany wycho- wawcy) |
5 10 15 20 25 |
Według uznania wycho- wawcy |
4 |
Do dyspozycji dyrekcji (także za pochwały dyrekcji) |
10 20 30 50 |
W uzasadnio- nych sytuacjach |
Do dyspozycji dyrekcji (także za upomnienia i nagany dyrekcji) |
10 20 30 50 |
W uzasa- dnionych sytuacjach |
Regulamin dot.wyglądu ucznia w szkole
Zgodnie z programem wychowawczym szkoły ubranie ucznia Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Czeczewie powinno być wyrazem szacunku dla pracowników szkoły oraz koleżanek i kolegów, adekwatne do okazji, świadczyć o wysokiej kulturze osobistej uczniów i znajomości norm obyczajowych.
Elementy stroju nie powinny nikogo rozpraszać, obrażać, prowokować czy też stanowić potencjalnego zagrożenia.
Wygląd ucznia w zależności od okazji będzie się różnił oraz będzie zgodny z niżej wymienionymi wymaganiami:
Strój codzienny:
1. strój ucznia jest czysty, estetyczny;
2. kolorystyka stroju utrzymana jest w tonacji stonowanej lub pastelowej;
3. bluzki, bluzy, swetry, koszule, kamizelki bez dużych napisów, niestosownych ilustracji i napisów propagujących treści zabronionych prawem;
4. bluzki, bluzy i swetry bez dekoltów, zasłaniające brzuch i plecy;
5. spódnice, sukienki o długości co najmniej nieco powyżej kolan;
6. spodnie długie, jednolite, o klasycznym kroju;
7. w okresie letnim, stosownie do pogody, dopuszczalne są krótkie spodnie typu „bermudy” lub „rybaczki” o długości nogawek do kolan/ew.nieco nad kolano/, oraz bluzki, koszulki, koszulki polo z krótkim rękawem i niewielkim dekoltem;
8. obuwie o podeszwie niepozostawiającej śladów na podłodze, spełniające wymogi bezpieczeństwa (właściwa przyczepność i stabilność) i higieny (odpowiednia przepuszczalność, waga i wyprofilowanie umożliwiające wielogodzinne użytkowanie w szkole);
9. uzupełnieniem stroju może być dyskretna biżuteria.
10. dozwolone jest używanie kosmetyków korygujących i maskujących.
11. odzież zewnętrzną należy zostawiać w szatni.
12. w budynku szkoły obowiązuje zakaz noszenia nakryć głowy.
-
fryzura ucznia może mieć dowolną długość, ale zarówno jej kształt, jak i kolor muszą mieć charakter naturalny. Długie włosy powinny być tak ułożone, aby nie przeszkadzały w pracy na lekcji.
-
Obowiązuje bezwzględny zakaz farbowania włosów zarówno przez dziewczynki jak i chłopców.
-
makijaż dopuszczalny jest tylko w formie delikatnego podkładu (cera wymagająca). Zakazuje się: malowania ust, oczu, stosowania pudrów i cieni do powiek.
-
Malowanie paznokci dopuszczalne tylko lakierem bezbarwnym. Obowiązuje bezwzględny zakaz noszenia pomalowanych kolorowymi lakierami paznokci.
Strój galowy obowiązujący na uroczystościach szkolnych:
1. strój dziewczęcy składa się z: białej bluzki (bez wzorów) zakrywającej ramiona i brzuch, ciemnych eleganckich spodni lub ciemnej spódnicy nie krótszej, niż do kolan;
2. strój chłopięcy składa się z: białej koszuli (bez wzorów) i ciemnych długich spodni lub garnituru;
3. jeans nie jest eleganckim materiałem!
4. uroczystości, na których obowiązuje strój galowy:
– rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego,
– Święta: 11 Listopada, Konstytucji 3 Maja, Komisji Edukacji Narodowej, egzaminy (również próbne), Pasowanie na ucznia.
– reprezentowanie szkoły na konkursach i olimpiadach (z wyłączeniem zawodów sportowych),
– reprezentowanie szkoły w innych uroczystościach.
Strój uroczysty / elegancki:
-
Strój elegancki zakładamy w czasie mniej formalnych uroczystości i imprez szkolnych (Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy, Wigilie klasowe i inne, gdy uczeń zostanie o taki strój poproszony)
-
Strój elegancki składa się z: eleganckiej bluzki / sukienki, nie krótszej niż do kolana, spodni / spódnicy
3. strój sportowy obowiązujący na zajęciach wychowania fizycznego składa się z koszulki i spodenek sportowych lub elementów dresu sportowego oraz obuwia sportowego (innego niż obuwie szkolne);
Jeżeli strój lub wygląd ucznia budzi zastrzeżenia, każdy pracownik szkoły ma prawo zwrócić mu uwagę, a uczeń powinien zastosować się do zaleceń;
1. wątpliwości związane ze strojem ucznia rozwiązuje wychowawca klasy, a w kwestiach spornych dyrektor szkoły;
2. ocena zachowania uwzględnia przestrzeganie regulaminu stroju ucznia;
3. w przypadku, gdy strój ucznia nie będzie spełniał wymogów powyższego regulaminu wychowawca klasy zobowiązany jest do podjęcia decyzji zgodnych z procedurami postępowania zawartymi w statucie szkoły.